ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Cégnév: Harmónia Transzfer Kft.
Székhely: 2051 Biatorbágy, Szily Kálmán út 8/6.
Cégjegyzékszám: 1309220806
Nyilvántartást vezető bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2022/001123
Adószám: 12749427-1-13
Képviselő: Schallinger Richárd ügyvezető
Telefonszám: +3630/8893020
E-mail cím: omynokonyveles@gmail.com
A tárhelyszolgáltató adatai: Név: DotRoll Kft.
Székhely/telephely: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Adószám: 13962982-2-42
E-mail: support@dotroll.com
A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tagja.
– Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi
személyiség nélküli szervezet. A képzés szervezője.
– Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok
érdekében eljáró természetes személy.
– Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely
olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Résztvevő részére szolgáltatást
nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Résztvevő pedig megfizeti, vagy vállalja,
hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
– Résztvevő: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki részt kíván venni a
Szolgáltató által szervezett képzésen, vagy megvásárolja a Szolgáltató által
forgalmazott online képzési tananyagot.
A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot
weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el a képzésre jelentkező, vagy a
tananyagot megvásárló Résztvevők részére.
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő
Résztvevő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit
tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által szervezett
képzésre való jelentkezés és azon való megjelenés, valamint online tanfolyam vásárlása
esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet
rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános
Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Résztvevőkre
vonatkoznak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvényben,
valamint a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) Korm.
rendeletben írtaknak megfelelő rendelkezéseket tartalmazza, a jogszabályokban
meghatározott tartalommal kerül megkötésre.
A Résztvevő, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen
Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit elektronikus levélben történő
visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása
esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a
Résztvevő között. Amennyiben a Szolgáltató a részvételi díj, vagy a vételár átutalását
megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Résztvevő részére a jelen Általános
Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Résztvevő az Általános Szerződési
Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a
részvételi díj, vagy a vételár összegét átutalja a Szolgáltató bankszámlájára, úgy kell tekinteni,
hogy a Résztvevő az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022.09.01. napján lép hatályba, ez megegyezik az
Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános
Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Résztvevőre és
képzésre, online tanfolyamra hatályosak.
A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek
módosítására. Módosítás esetén a jelentkezés, vagy megrendelés elküldésének időpontjában
érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett
szolgáltatásokra terjednek ki: a Szolgáltató által szervezett képzéseken való részvétel és a
Szolgáltató weboldalán elérhető online képzések megvásárlása. A Szolgáltató által nyújtott
szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki előzetesen jelentkezett a Szolgáltató
által meghirdetett képzésre, a jelentkezés elfogadását a Szolgáltató visszaigazolta, a részvételi
díjat megfizette Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit
elfogadta, valamint aki megrendelte a weboldalon elérhető online tanfolyamot, a vásárlást a
Szolgáltató visszaigazolta, a vételárat a Szolgáltató részére megfizette és jelen Általános
Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában az
ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és
kötelezettségeket szabályozza.
A Résztvevő valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek
elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.
A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Résztvevő a képzésre jelentkezik, a
jelentkezést elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Résztvevő
ajánlatát) a Résztvevő által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi
rendelkezések betartása mellett, vagy ha a Résztvevő a weboldalon elérhető online
tanfolyamot megrendeli, a megrendelést elküldi, azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten
elfogadja a Résztvevő ajánlatát) a Résztvevő által megadott elektronikus levelezési címére, az
adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás
visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható
okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, a tanfolyam értékesítését nem
folytatja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a
Résztvevővel, amennyiben pénzmozgás történt.
A Szolgáltató a képzés tematikájáról, időpontjáról, helyszínéről, valamint az online tanfolyam
tartalmáról weboldalán, vagy elektronikus levélben ad tájékoztatást a Résztvevők számára. Az
esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A képzésre való jelentkezésre és az online tanfolyam megvásárlására a Szolgáltató weboldalán
elérhető űrlap kitöltésével van lehetőség.
A Szolgáltató által szervezett képzések, online tanfolyamok, a www.akademiaonline.hu weboldalon
kerülnek bemutatásra. A weboldalon a „Kurzusok” menüpontra
kattintva érhető el a képzés és a részletes információk.
A Résztvevő a „Többet szeretnék tudni” gomb megnyomásával indíthatja el a jelentkezés
és a vásárlás folyamatát. Majd a kosárba helyezi a megvásárolni kívánt kurzust.
Egy új ablakban megjelenő regisztrációs űrlapon kerülnek megadásra a Résztvevő személyes
adatai (név, cím, e-mail cím, telefonszám).
Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet
jelölésével.
Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Résztvevő – a jelentkezés elküldésre kerül a
„Küldés” gomb megnyomásával.
A Résztvevő a jelentkezés/megrendelés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy
ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési
Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
A jelentkezés/megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően Szolgáltató egy
elektronikus üzenettel visszaigazolja azt és a további információk egyeztetése céljából felveszi
a kapcsolatot a Résztvevővel.
A Résztvevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban
megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési
Feltételek rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a
jelentkezéseket/megrendeléseket, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra.
Résztvevő a jelentkezés/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus
szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Résztvevő más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Résztvevő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a
Szolgáltató a Résztvevő számára a jelentkezés/megrendelés során az adatok leellenőrzésére
minden esetben lehetőséget biztosít.
A Szolgáltató nem fizet ösztöndíjat a Résztvevő számára.
A Szolgáltató a képzés szervezéséhez sem költségvetési, sem Európai Uniós forrásból származó
támogatást nem vesz igénybe.
A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a
Résztvevők képzésekkel, tanfolyamokkal kapcsolatos kérdéseire.
A Résztvevő vállalja, hogy részt vesz a képzésen, melyre jelentkezett, feldolgozza a tananyagot
és megfizeti a képzési díjat a Szolgáltató részére.
A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy az online képzéshez tartozó konzultáció során nem tanúsít olyan magatartást, amely a képzés többi
résztvevőjét és a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. A Résztvevő
az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.
A Szolgáltató jogosult a Résztvevőt a képzésben való további részvételtől eltiltani, amennyiben
a Résztvevő a képzés többi résztvevőjét, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával
a képzést rendszeresen megzavarja, és ezzel akadályozza a képzés szerződés szerinti
teljesítését.
A Szolgáltató jogosult a képzés helyszínét (online képzés esetén a konzultációra használt
alkalmazást), időpontját és tematikáját módosítani. Amennyiben a Résztvevő a módosítást
vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési
Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti.
A Résztvevő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a
jelentkezés során megadott adatai a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban – a képzés
ideje alatt – bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.
A Szolgáltató vállalja, hogy jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően
megszervezi és megvalósítja a képzést, vagy biztosítja az online képzési tananyaghoz való
hozzáférést, a Résztvevő rendelkezésére áll konzultációs célból.
A Szolgáltató a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény rendelkezései értelmében
köteles eleget tenni adatszolgáltatási és statisztikai célú adatszolgáltatási kötelezettségének a
felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén keresztül, amennyiben az általa szervezett képzés
felnőttképzésnek minősül.
A szolgáltatás igénybevételéért a Résztvevő díj fizetésére köteles. A részvételi díj/vételár a
képzésről, online tanfolyamról szóló tájékoztatókban, a weboldalon kerül feltüntetésre, vagy
a Szolgáltató elektronikus levélben ad erről tájékoztatást. A szolgáltatási díj Általános Forgalmi
Adót nem tartalmaz, mert Szolgáltató alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzi
tevékenységét.
Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.
A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a részvételi díj/vételár fizetendő
végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás
következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a tájékoztatóban, vagy a
weboldalon. Ilyen esetben a Szolgáltató a rendelt szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus
üzenetben megkeresi a Résztvevőt egyeztetés céljából. Az ilyen
jelentkezéseket/megrendeléseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő
károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében,
hogy a részvételi díjakat/vételárat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága
ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást
a hibás áron biztosítsa.
A jelentkezés/megrendelés során a Résztvevőnek folyamatosan lehetősége van a megadott
adatok javítására, vagy törlésére.
Ha a jelentkezés/megrendelés elküldését követően szeretné a Résztvevő módosítani a
megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott
elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.
A Résztvevő a jelentkezés/megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató
a Résztvevő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért
nem vonható felelősségre.
A jelentkezés/megrendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a
postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja
a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba
lépni a Résztvevővel.
A képzési díjat, az online tananyag ellenértékét a Résztvevő bankkártyával fizeti meg Szolgáltató részére. A képzésen való részvétel feltétele a képzési díj megfizetése. Online tananyag vásárlása esetén a díj kiegyenlítését
követően válik elérhetővé a tananyag a Résztvevő számára.
A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Résztvevő figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a képzésre való jelentkezés, vagy a megrendelés elküldése)
a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
Bankkártya: Az online bankkártyás fizetés a SimplePay által biztosított bankkártya-elfogadási módozat, amely alapján a vevő a tranzakció során megadott bankkártya adataival online bankkártyás fizetés indítását kezdeményezheti.
A SimplePay fenntartja magának a jogot, hogy az elfogadott kártyák körét egyoldalúan meghatározhassa. A SimplePay jelenleg a következő bankkártya-típusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, American Express.
Lehetőség van bankkártyás tranzakciók teljes és részleges sztornózása IRN beküldésével vagy a Kereskedői Back Office felületen keresztül (az IRN működéséről a SimplePay technikai dokumentáció nyújt további információt). A tranzakció sztornózása és az összeg jóváírása a kártyabirtokosnak a SimplePay rendszerén keresztül automatikusan megtörténik. Amennyiben a jóváírás sikertelen, az OTP Mobil Kft. munkatársai minden tőlük telhetőt megtesznek a jóváírás sikerességéért.
Tudomásul veszem, hogy a Harmónia Transzfer Kft. 2051 Biatorbágy Szily Kálmán út 8/6. adatkezelő által a www.akademiaonline.hu. felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, cégnév, adószám, számlázási adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
https://simplepay.hu/vasarlo-aff/
Amennyiben (személyesen tartott képzés, vagy több résztvevős konzultáció esetén) a
Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a Résztvevők számára nem hasznos egy adott Résztvevő
jelenléte – annak viselkedése, megnyilvánulásai miatt – a képzésen, úgy lehetősége van őt
távozásra kérni. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a részvételi díj
összegét, vagy annak részét.
Amennyiben a Résztvevő a személyesen tartott képzésen, vagy online konzultáción nem
jelenik meg, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem
használható fel másra, és nem jár vissza.
Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár a
képzés egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem
jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a képzés vagy konzultáció az ő hibájából nem kezdhető
meg, vagy elmarad, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban megtartani az
elmaradt eseményt.
A Résztvevő elfogadja, hogy a részvételi díj, vagy a vételár összegéről kiállított számlát
kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A
Résztvevőnek gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető
legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím
változása esetén a Résztvevő köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni.
A teljesítés időpontja a képzés kifizetésének időpontja az online tanfolyamhoz való
hozzáférés biztosítása.
Az online tanfolyam a vételár megfizetését követően elérhetővé válik a Résztvevő számára a képzési felületen, a Szolgáltató által meghatározott
ütemezésben.
Résztvevő – online képzés esetén – a képzési tananyaghoz a jelentkezéstől számított 90 napig
fér hozzá. Ez idő alatt van lehetősége elsajátítani a tananyagot .
Szolgáltató a tanfolyamhoz esetlegesen biztosított segédanyagokat (pl. Segítő beszélgetés kártya…)
futárszolgálat igénybevételével küldi el a Résztvevő címére.
A tanfolyam elvégzését követően Szolgáltató a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén
keresztül tanúsítványt állít ki a Résztvevő nevére.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt
szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata
alapján, a Résztvevő érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására – a
képzésen elhangzott információk alapján – nem vállal kötelezettséget.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy a képzésen, vagy az online tanfolyam meghallgatása során
tilos az elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes
hozzájárulása nélkül – rögzíteni. Személyesen tartott képzések és online konzultációk esetén
a Résztvevők kizárólag a Szolgáltató és a többi Résztvevő előzetes hozzájárulásával jogosultak
felvételeket készíteni a képzés során.
Résztvevő tudomásul veszi azt is, hogy a képzés során, vagy azt követően a Szolgáltató által
átadott dokumentumokat, információkat, tananyagot nem jogosult harmadik személyek
számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott
dokumentumok Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás
kizárólag a Szolgáltató előzetes engedélyével lehetséges.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy az online tananyag bármely módon történő rögzítése,
harmadik fél részére való elérhetővé tétele, a tanfolyam tartalmának egyéb módon történő
másolása, közzététele, felhasználása szigorúan tilos.
Résztvevő a képzési felülethez kizárólag saját maga férhet hozzá, a tanfolyamhoz és egyéb
tartalmakhoz hozzáférést más számára nem biztosíthat.
A jelen pontban írt kötelezettségek megsértése miatt a Résztvevő teljes körű felelősséggel
tartozik. Amennyiben a Résztvevő a jelen pontban írt kötelezettségei bármelyikét megszegi,
köteles esetenként az adott kurzus tejes összegének megfelelő forint összegű kötbért
(átalánykár jogcímen) megfizetni a Szolgáltató részére. Az átalánykár megfizetése nem
akadálya annak, hogy Szolgáltató, a Résztvevő kötelezettségszegéséből eredő, az átalánykár
összegét meghaladóan felmerülő kárát a Résztvevővel szemben érvényesítse. A Szolgáltató a
kötbér összegéről számlát állít ki, melyet a Résztvevő köteles 8 napon belül átutalással
kiegyenlíteni.
Amennyiben a Résztvevő a Szolgáltató bármely jelen pontban részletezett jogát megsérti,
Szolgáltató a továbbiakban nem biztosít számára lehetőséget a tanfolyamhoz való
hozzáférésre. Ez esetben a Szolgáltató kizárja felelősségét és az online tanfolyam vételárát
nem fizeti vissza a Résztvevő részére. Szolgáltató ez esetben jogosult továbbá a jelen pontban
írt kötbér és egyéb felmerülő kára érvényesítésére is.
Szolgáltató felhívja a Résztvevő figyelmét arra, hogy az általa nyújtott képzések nem
minősülnek az Országos Képzési Jegyzékbe tartozó képzésnek. A Szolgáltató által biztosított
képzések elvégzésére a megfelelő alapképzettséggel nem rendelkező személy is jogosult,
tehát annak nem feltétele az alapképzettség megléte. A Résztvevő kötelezettsége a vonatkozó
jogszabályok megismerése, értelmezése és alkalmazása, valamint az esetlegesen szükséges
alapképzettség megszerzése az önálló vállalkozói tevékenység ellátásához. Szolgáltató az
ennek kapcsán felmerülő reklamációk, tévedések miatt felelősséget nem vállal.
Amennyiben a Szolgáltató által szervezett képzés felnőttképzésnek minősül, a 2013. évi
LXXVII. törvény – a felnőttképzésről – értelmében a képzésen Résztvevő köteles a
jogszabályban írt adatokat a Szolgáltató részére megadni, e nélkül nem vehet részt a képzésen.
A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szolgáltatott adatok a valóságnak
megfelelnek. A téves, vagy pontatlan adatszolgáltatás miatt a Szolgáltatót semmilyen
felelősség nem terheli.
A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési
és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok
kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz
kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy a Résztvevők
személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete
által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Szolgáltató
weboldalán és székhelyén érhető el.
Elállási jog nem illeti meg a Résztvevőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a
szolgáltatás egészének teljesítését követően), valamint a nem tárgyi adathordozón nyújtott
digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Résztvevő kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Résztvevő e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
itt írt elállási jogot.
Résztvevő tudomással bír arról, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával
kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások
vételárának (tanfolyam díja) megfizetését követően biztosítsa a termékhez, szolgáltatáshoz
való hozzáférést a Résztvevő számára. A hozzáféréssel a Résztvevő elveszíti a jelen pontban
részletezett elállási jogát, melyet Résztvevő jelen Általános Szerződési Feltételek
elfogadásával tudomásul vesz.
A Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre (online termék) a termék hibája esetén a
jogszabályokban rögzített szavatosságot, illetve jótállást vállal.
Hibás a termék, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy
jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató,
ha a Résztvevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismernie kellett.
A megvásárolt termék esetleges hibája esetén a Résztvevő kellék- vagy termékszavatossági
igényt, illetve meghatározott esetekben jótállási igényt érvényesíthet. Az eljárásra a 19/2014.
(IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadóak.
Milyen esetben élhet a Résztvevő a kellékszavatossági jogával?
A Résztvevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Résztvevőt kellékszavatossági igénye alapján?
A Résztvevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Résztvevő által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a Résztvevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató
költségére a Résztvevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Résztvevő egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban a Résztvevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra
a Szolgáltató adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Résztvevő kellékszavatossági igényét?
A Résztvevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti a Résztvevő. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év.
Kivel szemben érvényesítheti a Résztvevő kellékszavatossági igényét?
A Résztvevő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van a Résztvevő kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Résztvevői kellékszavatossági igény
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Résztvevő igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már a Résztvevő köteles bizonyítani, hogy a Résztvevő által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen esetben élhet a Résztvevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Résztvevő – választása szerint – kellékszavatossági jogát,
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Résztvevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Résztvevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Résztvevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Résztvevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Résztvevő termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét a Résztvevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén a Résztvevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet a Résztvevő. Termékszavatossági igény eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a Résztvevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik a Szolgáltató által
forgalmazott termékekre.
Amennyiben a Szolgáltató által forgalmazott termékkel (online termék) kapcsolatban a
Résztvevő szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló
bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. Az igényérvényesítés
történhet személyesen és írásban is (postai vagy elektronikus levél formájában).
A Résztvevő bejelentheti személyesen szavatossági igényét a Szolgáltató székhelyén
(Harmónia Transzfer Kft. 2051 Biatorbágy, Szily Kálmán út 8. 6.a).
A Szolgáltató a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a Résztvevő nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a Vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a Résztvevő által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a Résztvevő igényétől eltér, a Szolgáltató ennek indokolását
a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató átadja a Résztvevőnek.
A Résztvevő bejelentheti szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött postai úton küldött
levélben (Harmónia Transzfer Kft. 2051 Biatorbágy, Szily Kálmán út 8. 6.a.), vagy elektronikus
levélben (omynokonyveles@gmail.com).
A levélnek tartalmaznia kell:
– a Résztvevő nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a Résztvevő által érvényesíteni kívánt igényt.
Amennyiben a Szolgáltató a Résztvevő igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor
nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 3 munkanapon belül köteles értesíteni a
Résztvevőt.
A Szolgáltató törekszik rá, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül
elvégezze.
Javításra a terméket a Szolgáltató elismervény ellenében veszi át. Az elismervényen
feltüntetésre kerül a Résztvevő neve, címe, a termék azonosításához szükséges adatok, a
termék átvételének ideje és a javított termék átvételének időpontja.
Amennyiben a Résztvevő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem
elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton
(Harmónia Transzfer Kft. 2051 Biatorbágy, Szily Kálmán út 8. 6.a), vagy elektronikus levél
formájában (omynokonyveles@gmail.com) teheti meg.
A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal
megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy
másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Résztvevőnek átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a Résztvevőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra
vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban,
érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt
jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a
Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– a Résztvevő neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a Résztvevő panaszának részletes leírása, a Résztvevő által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a Szolgáltató nyilatkozata a Résztvevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Résztvevő
aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Résztvevőt írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a
Résztvevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos
és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell
terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
Békéltető Testületi eljárást.
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Résztvevőket (amennyiben a Résztvevő Fogyasztónak
minősül), hogy amennyiben a Résztvevő nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet
panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Résztvevő lakóhelye szerinti illetőségű
Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a
Résztvevő.
A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák,
illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt,
hogy megkíséreljék a Résztvevő és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon
kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen,
gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Résztvevő megkísérelje a vitát közvetlenül
a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Résztvevőnek csak akkor
merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Résztvevő hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Résztvevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a
címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig
történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
– a Résztvevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
– a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
– az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
– a Résztvevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
– a Résztvevő nyilatkozatát arról, hogy a Résztvevő a Szolgáltatóval közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését,
– a Résztvevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére
nem került sor,
– a Testület döntésére irányuló indítványt,
– a Résztvevő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a Résztvevő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Résztvevő rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Résztvevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben a Résztvevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni
a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a
Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://jarasinfo.gov.hu/
A Résztvevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
A Résztvevő elektronikus úton való jelentkezése/megrendelése feltételezi, hogy a Résztvevő
az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel
rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az
informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a
Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Résztvevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének
kötelezettsége.
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános
Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az
Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar
Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések
irányadók.
A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
– 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
– 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
– 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
– 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól;
– 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022.09.01-én lépnek hatályba, az ezt követően létrejött
szerződések tekintetében alkalmazandók